Chokladbollar <3

Sjukt gott! Andra gången i helgen jag bakar chokladbollar haha, sväller
ju vad jag än gör så varför inte passa på att äta gott? ;) Haft förvärkar sen
i fredags, har fått för mig att det vart på G ibland men då har värkarna dämpat och
nästan försvunnit, det är det svåraste nuförtiden tycker jag. Att veta när
det är på riktigt och när det bara är livmodern osv som "tränar"
inför förlossningen osv. För ibland gör förvärkarna faktiskt sjukt ont.
Vågar knappt tänka på de kommande förlossningsvärkarna haha.
Eftersom jag har BF om 3 dagar (I know! Helt sjukt) så vill jag inte vara alldeles för
långt borta från Göteborg, annars hade man nog passat på att åka ut till landet och grillat
och hälsat på lite vänner eller åkt upp till älsklingens mamma och myst
med dom där <3 men som sagt, det kan ju hända närsomhelst och då är det väl inte bra
att åka längre ifrån sjukhuset (när vi bor typ 3 km ifrån förlossningen :P) Så i fredags
började vi helgen med att laga en god gratäng .. den är nog inte så vanlig men testa om
du inte gjort det, låter säkert konstigt också det receptet men det är så otroligt gott.
Först kokar man ris och lägger i botten, sedan lägger man köttfärsås över och längst upp häller
man på bea/café de paris-sås och voila, klart :) Älsklingen som inte ens tycker om ris så mycket,
tycker denna rätten är jättegod, haha jag kan förstå att man inte gillar ris om man bara äter det
torrt utan såser osv..men gör man det såhär så blir det såsigt och gottigt. Jag slocknade i soffan
(ovaanligt) och både jag och hjärtat var trötta så vi gick och la oss i sängen och sov några timmar,
gick upp vid 11-12 och kollade på film. Lördagen sov vi läänge (förutom älskling som var ute
med vovven osv en stund men som gick och la sig efter igen) Sedan åt vi frulle och begav
oss ut till askims-badet ( en jättestor fin strand ) och det underbara havet, Bonzo (vovven)
ville så gärna bada men det blåste helt galet mycket (storm?) och det var lerigt så vi skjuter
upp hans badpremiär ett tag :) Men det var inga sura miner ändå utan han lekte och hoppade och
skuttade och var lycklig som vanligt. Han vet ju att att han kommer få bada
supermycket i sommar :) Vi åkte och handlade mat, var så sjukt sugna på tacos så det
fick det bli. Kvällen spenderades i soffan (hade du vart höggravid hade du nog förstått
varför soffan är nr1 nuförtiden :P) Bara tanken på att det kan hända nu, ja..
jag och älskling går väl i stort sett runt och bara väntar på att något ska
hända. Vi vill ju så gärna träffa bebis nu. Kan inte förklara den längtan man känner.
Vi såg på Robins och skrattade gott hela kvällen ihop <3 Jag hoppade in i duschen och sen
nanade jag gott i hans famn. Idag har vi vart hos mina päron på middag, tacogratäng *mums*
behöver jag säga att dom väntar på att något ska hända lika, mycket som vi :P? Om alla vi känner,
vill att bebis ska komma ut nu, hur mycket tror ni inte vi vill det :P? Men jag förstår att alla
är nyfikna och mig gör det ingenting, inte än. Men om 2 veckor och bebis inte har kommit då,
låter jag nog annorlunda haha. Men tro mig, jag kommer att höra av mig när bebis är ute,
det lovar jag ;) Nu blir det en kopp hallonbladste och försöka övertala bebis att börja
packa och komma nåndag för tidigt :) H*n har ju bara betalat till den 9 maj,
sen blir h*n vräkt haha ;) kom igen bebbi! Alla längtar efter dig!!
Fin bild på magen och Bonzo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0