Det har hänt mycket sen sist

I fredags började det värka i revbenet, smärtan smög sig på mer och mer under dagen. Tillslut kunde jag inte röra mig utan att det gjorde ont, vad jag än gjorde...så skrek jag eller grät för smärtan var så intensiv. Ringde förlossningen och dom bad mig att ta Alvedon och ringa tillbaks ifall det inte hjälpte. Efter en helvetesnatt med kramp och smärta ringde jag in igen. Hon tyckte då att jag skulle komma in på kontroll. Sagt och gjort, eftersom läkarn knappt kunde röra mig utan att jag skrek till la hon in mig. Fick åka upp till plan 4 och fick ett eget rum (med 2 sängar som tur va, då älskling kunde stanna med mig) dom gjorde ultraljud, EKG, Ctg, blodtryck, tagit massor med blodprover, testat akupunktur, fått morfin och många andra värktabletter.. Det enda tabletterna gjorde var att få mig yr och att kräkas. Smärtan blev värre och eftersom inte medicinen hjälpte och dom inte ville sätta igång mig fick jag åka hem. Tror också det berodde på att dom behövde rummet osv... Jag försökte sova men grät av smärta, vred och vände på mig och tillslut fick jag sova en liten stund. Ringde BM imorse och förklarade läget, hon tyckte vi skulle åka tillbaks.. Sagt och gjort. Vi tillbringade hela dagen på sjukhuset för nya prover, Ctg, läkaren kände på mig och återigen gjorde det extremt ont. Ondare än tidigare. Läkaren var väldigt förstående och på onsdag har jag tid för igångsättning. Jag hoppas mina revben klarar att av trycket, på onsdag går jag in i vecka 42. Så nästa gång jag uppdaterar bloggen hoppas jag att allt har gått bra och att vi alla 3 mår bra, hör av mig igen när jag orkar! Bm gjorde hinnsvepning på mig idag och nu har jag onda, täta sammandragningar.. Vem vet, det kanske redan är på G?

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0