4 månader!

Igår fyllde Julius 4 månader! Han sitter nästan helt själv. Vi är på jakt efter en hoppgunga till honom. Hans farmor skulle kolla efter en nu i helgen :) har ni sett dom underbara baseballjackorna på kappahl? 129 kr! Ska åka och kolla om det finns några kvar nu till helgen. Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva. Vi ska till BVC imorgon, spännande hur mycket vårt lilla hjärta väger nu. Jag gissar på 7400 :) och är nog 69 cm lång! Vi får se. Ett tag sov han hela nätterna men denna veckan har han vaknat en gång för magen kurrat. Men på morgonen sover han länge :) Nu ligger jag i soffan och ser på scrubs o knaprar på mandlar. Gjorde om mina ögonfransar idag, nöjd. Jag som knappt har några ögonfransar (ljusa och korta) som  har testat hundra olika mascaror, och så gör man en förlängning och får det resultatet jag alltid velat ha. När jag var gravid förlorade jag mycket självförtroende. Folk är inte alltid dem smartaste när det gäller gravida. Tror vissa att man inte ser sig själv i spegeln? Jag gick upp så mycket i vikt, hyn och håret ska vi inte ens tala om. Jag orkade inte sminka mig, hade alltid håret i tofs, hade kläder som jag kom i och som jag inte brydde mig om var snygga eller inte. Hatade att gå i affärer, att se alla fina kläder, alla smala människor, alla med fint hår och perfekt smink. Ja ni fattar. Även fast jag älskade att vara gravid (att ha den kulan på magen är mysigt, känna sparkar osv) så var det just det att det ytliga hos mig blev svagare och svagare. Nu när jag inte längre är gravid är det viktigt för mig att bry mig om mitt utseende. Träning/diet är jätteviktigt, mest för min hälsa då mina siffror inte alls ser bra ut. Man ska alltid ta sig tid att träna.. Helt enkelt. Men att göra fransar underlättar mitt arbete med mitt självförtroende då jag tycker att jag ser bättre ut när jag har gjort en förlängning. Samma sak med mitt hår, vem vill inte vara fin i håret? Jag arbetar för tillfället väldigt mycket med mitt självförtroende och en dag hoppas jag att det kommer vara bättre än det är nu. Det var värt det, att få barn är det bästa som hänt mig. Men jag vill på ett hälsosamt sätt bry mig om mitt utseende. Det är en stor del i att ta nästa steg på vägen. Men tänk ibland på vad ni säger. Jag behöver inte höra att jag väger för mycket, speciellt inte när jag är med barn. Det finns vissa jag verkligen har ändrat uppfattning om..Jaja läggdags! Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0