12 September

En vecka kvar tills Julius är 4 månader! :D Ja, det är svårt att förstå hur fort tiden går. Han har vart lite krasslig ett ltet tag nu, åkte ner en snabbis till BVC igår då jag blev orolig .. Han var vaken 4 timmar på ett helt dygn, fått massa utslag på magen och skrek ibland efter maten. Så jag misstänkte först allergi mot mjölkersättningen som han får men bvc sa att när bebisar har fått en infektion (virus) så visar det sig på huden genom utslag.. Så min stackars älskling har sovit så mycket för att försöka göra sig själv frisk. Man kan inte ge någon medicin utan får snällt vänta på att det går över av sig själv..Det känns som att hösten är här, vart några riktigt grå dagar. Hösten kan vara fin men tillvaron påverkar ju också och dessa dagar har mycket jobbiga saker hänt. Det kan bara bli bättre helt enkelt... men en vardag med julius och patrik är underbar, vill aldrig vara utan dom. Jag vill så gärna göra ett gipsavtryck av Julius hand. Sen ska jag göra ett fotoalbum med alla underbara kort vi har på honom. Kan ju säga att det är några tusen, om inte miljoner ;-) Våran lilla stjärna. Till dagens höstväder passade det bra med soppa, så jag gjorde helt enkelt en köttfärs-soppa med potatis. Min fina sambo och jag var mycket nöjda. Kul att inte gå efter recept och ändå göra perfekt mat. Ursäkta självgodheten men, i köket är jag oftast självsäker :) 
 
 
Julius låg på magen på sitt gym (han är verkligen inget stort fan av det) men det gick jättebra idag.
Han låg och höll upp huvudet jättelänge. Att han är stark har vi ju vetat sen födseln nästan,
han var ju stor och han följer utvecklingen och sin kurva riktigt bra. Så det känns ju nästan som
om han kommer sitta upp själv närsomhelst nu :) Han vägde sist ca 7 kg och var 65 cm lång.
Känns ju lite konstigt att han snart har strl 68. Men man kan ju inte vara gladare. Växer bebisen
är ju allting toppen. Jag har filmat massa filmer när han skrattar också, 
han skrattar jättemycket! Speciellt när man lyfter honom.
Han pratar väldigt mycket med oss och tittar på sina händer väldigt förvånat.
Lyfter benen och slår på leksaker, bläddrar i leksaksboken, biter på allt 
han får tag i, har sina fingrar i munnen väldigt ofta. Börjar fundera på om
det kan vara någon tand påväg? 
 
 
Som sagt börjar kylan komma och det är såklart viktigt att ha varma kläder till Julius. 
 
 
 
En åkpåse behöver man, denna emmaljunga hade ju passat bra då vi 
har samma märke på vagnen. Den ser riktigt skön och gosig ut! 
 
 
 
 
 
En varm overall är ett måste! Denna är så fin. Babyshop.se 
 
 
 
 
Gosig mössa och mysiga vantar från kappahl. 
 
 
 
 
En härlig filt med hans namn, vikt och längd osv.
 
 
 
Ja, hans önskelista är lång <3 
 
 
 
 
 
Vår stjärna, vår lycka, vår duktiga lilla prins. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0